Sunday 31 July 2011

tak perlu dinilai seribu nista, hanya berpaut doa senjata.

salam pembuka bicara. :)

walaweyhh. sangat n agak lame jugak tak menghapdate blog.
dek kerana masa. dek kerana runtungan jiwa. (bahasa ape nih?) *HAHA. XD
oke2. taknak mengarut oke. heee.
alhamdulillah. dapat sahur pada hari pertama aku berpuasa.
syukur ya Allah. syukur.
mana taknyeee. demam baek. demam baek.
n for now alhamdulillah sebab diberikan kesihatan yang baek untuk aku sempurnakan puasa.
bahekklaaa. meleretnye bahasa pujangga saye yep. :D
larik dari tajuk. pesong habes.
ahaaa. "tak perlu dinilai seribu nista, hanya berpaut doa senjata."
kenapa begitu ye.?
ya. itulah suara hati aku.
pembuka kata di bulan mulia.
kekuatan ku mohon. keteguhan ku pinta.
satu persatu khilaf aku. ampunkan aku ya Allah.
satu persatu jalan terbentang. pimpinlah aku ya Allah.
kenapa suara hati berbicara tentang nista?
sebab itu kekerdilan manusia.
mencari yang sempurna, mulut laju bicara.
mencari yang sempurna juga, hati tercalit seribu rasa.
thats why lah kata nista bermaharajalela.
sedih sangat. sedih.
dan aku hadir sebagai manusia.
yang aku rasa subahanallah. sangat kerdil.
tertatih aku mencari tempat untuk aku gapai.
merangkak aku mencari jalan yang penuh simpangan.
ya. berpaut aku pada doa senjata.
fuhhhh. doa adelah senjata paling tajam.
betul. dan aku rasa tenang dengan pilihan tu.
sangat tenang.
mencuba berpaut di atas puing2 cinta.
cinta?
30 hari mencari cinta. :)
subahanallah. ramadhan kali ni akan aku titipkan dengan satu senyuman permulaan.
detik demi detik aku akan amati seribu kemanisan.
mencari dan tercari. hanya disitu.
ke kiri kanan. kedepan mahu belakang. Tuhan disisiku. subahanallah.
setiap titis air mata aku yang mengalir biarlah ia menjadi bicara aku.
berbicara dengan Tuhan tatkala dia berbicara dengan aku.
bila.? dimana? macam mana? tatkala aku diuji Dia.
ya Allah. andai ujian itu dapat menjadikan aku pencinta yang hebat. pimpinlah aku.
andai ujian itu juga menjadikan aku wanita yang kuat. subahanallah. tuntunlah aku.
ujian demi ujian. aku terima. dan aku redha ya Allah.
sesungguhnya jalan yang terdampar biarlah aku sisipkan ia.
dengan seribu pasir mutiara.
di titip dengan cahaya bahagia.
*SENYUM KU UKIR.

ya Allah. semuanya spontan. ya. itulah orang cakap suara hati.
fuhhh. aku rasa puas. aku rasa tenang sangat2. aku pun tak pasti ape yang aku bebel kat atas.
*eh? ade pulak leh camtu. hehehe. betol la ape aku tules tuh. tuh. cume tetibe ase macam malu.
aloooo. tutop muke kejap. kejap jek. =.=" oke dah. heee. azie. azie. tak sudah. tengok ayat pon dah tahu aku nih lembik kan? hohohoh. tak. aku kuat. azie kuat. kan.? kan.? huhu. yang pasti ape yang berlaku akan ada hikmahnya. dan setiap yang berlaku adelah yang terbaek dari Dia untuk aku. aku terima dengan hati terbuka. perit merasa. tapi perit tuh takla seperit mana bila bahgia esok hari hadiahnya lebih dari keperitan itu. insyaAllah.

azie. tak perlu dinilai seribu nista, hanya berpaut doa senjata. :)

okelah. mahu dititik nokhtah. wahh. ayat tak bole blah. nak berpujangga je kije. hee. :D
mawu solat. mawu bace quran. *tetibe teringat ayat someone. situasi : baru lepas buka pose.  blek bilik sembahyang maghrib bace quran teros isyak skalik. then someone tu mesej. cakap "wahh gadis mithali. bole buat calon isteri mehh. *gatal kn. haha.  ahahhh. oke sekarang aku mampu gelengkan kepala sambel tersenyom. kenapakah.? sebab.. aku baru jek receive 1 message. from da same someone. "selamat bersahur! :) . aku tak bole reply. phone aku tak bernyawa lagik. =.=" then someone tuh mesej jugak dekat number mumy aku. owhooo. iklas tuh. iklas. :) hamhamboiiii. kate nak nohtah. maken panjang pule bicare budak si azie nih. jangan bagik die chan menaeplaaa. tengoklaaaaaa. grrrrrr~ oke2. da kol 6.30.. mawu solattttttt. heeeeeeeeee. unudr diri dulu la yep. yep. naty taep lagik. heeeee. mawu doa manyak2 untuk sume kawan2 saye... owhh. termasuk si someone. moga die beroleh bahgie die. ya iyalah. syg kamu wahai sahabat. :)


p/s moga puasa pertama permulaan titik bahagia. :)

No comments:

Post a Comment