Friday 26 August 2011

sabar itu indah

subahanaallah.
itu 1st perkataan yang keluar dari mulut aku.
yup. malam yang dingin.
sejuk. tenang. sunyi.
aku rase malam ni malam lailatul qadar.
aku yang rase. betol or tak tu tak penting.
yang penting amal aku diterime Dia.
mendapat keredhaan dari Dia.
ya Tuhan.
bile aku ungkap sabar itu indah.
banyak bende yang bole buat aku tesenyom.
terlalu banyak.
n aku sangat bersyukur.
salah satu yang buat aer mata syukur aku keluwa.
sile bace mesej ni.
"thanks dear ;-)
u such a perfect one.
God, nape u tak muncul awal2 lam idup i."
^____________^
why aku mesti nak hepy?
padahal sume orang bole cakap camtu?
cume 1. bile situasi kite jadi diri kite sendiri.
then ade yang terime kite seadenye.
bende tu terlalu berharga untuk aku.
sebabnye.
mane mungkin orang nak terime kite.
bile kite try jadik diri kite yg "baek".
eh? kenape aku cakap camtu. baek koet.
nape orang tak suke pulak kan.
sebab manusie ni kadang2 penilaian die tk kene.
bile kite nak jadik baek sume orang tak suke.
sume dok ejek itu ini.
cakaplah kite ni cam hapelah.
konon nk tunjuk alim lah hape. kan.
n now. ade orang yang cakap camtu kat aku?
owh. sabar itu memang indah.
siyesly.
aku tak sangke ade orang nampak sape diri aku senanye.
aku tak sangke yang cantik kat mate orang tu.
tapi pade die cantik pade solat dan ngaji.
owh. ya Tuhan.
syukur.
aku tawu aku bukan hebat sangat
bukanlah baek sangat.
tapi bile ade yang nampak sape diri kite.
owh. dats a beautiful one.
aku tak tawu camne nak explain.
tapi siyesly. even aku tawu dats juz a part.
atleast. no more tears.
aku juz follow da flow.
yelah. sometime kite tak nak pon bende tu.
tapi bende tu yang hepykan kite kan?
tak salh pon nak hepy.
memang aku tak tawu rencana Dia.
yang pasti senjata utama.
Doa.
aku tak kan give up untuk berdoa.
untuk seteap titis aer mata aku.
aku tawu Tuhan tidaklah menyeksa hambaNya.
tetapi Dia uji.
bukan seksa taw..
haaaaa.
so. aku terpilih diantare yang terpilih.
terima kaseh CINTA, 
 <3
no matter wut Tuhan tahu ape yang terbaek untuk aku.
dan sabar itu.
aku akan bawak di seteap langkah perjalanan aku.
tak sume orang punya rase itu.
moga ia terus kekal hingga ke syurga.
^_____^

p/s : owh wahai bakal imamku. aku tunggu kamu dalam sabar itu.
;)





No comments:

Post a Comment