Saturday 6 August 2011

si putih hitam.

phiwieeeeetttttttttttttttttttttttttttttttt azie tenga blushing. jom ramai2 gelakkan diewwwwww. heeeee. ^^,
hohohoh. sowie. sowie. maen terjah terjah jek aku niiiii. :D ahaaaa. si putih hitam. yekla. si putih hitam. azie memang terkenal dengan sifat berkias diew.. tak dapat eden nak nulong. bahahaha. pendek cite aku hepy sangat hari ni. alhamdulillah syukur ya Allah. sekarang baru aku relized 1 benda. "kalo nak buat something mesti ikhlas. kalo ikhlas means tak harapkan balasan. n kat situ akan rase 1001 kepuasan. tak caye..? oke. sile cube buat oke.. 10 tahun aku tunggu. hari ni even juz 5 minute.. tapi aku dapat ase 1 perasaan yg cukop puas untuk 10 tahun cerita itu. yup. si hitam putih. :D. bile aku pk balek. aku tergelak kejap. then smbung lagik.pendek cite sampai ke tingelah aku senyom gelak. senyom gelak. bahaha. tuh gilew ke hape? hehe. eh? motif nak cmtu? oke. fine. =.=" . oke smbungla. nak layan bende tak bes buat pe. spoillll ajek aty. so.. sambung. sambung. *before kejadian. aku. azie. memang terkenal dgn sikap suke bagik adiah kat orang. suke sangat. aiskkk. sape yg baek ngan aku mesti akn dapat. nak adiah jugak? baeklah ngn saye. bahahaha. ade pulak camtu. :D huhu. joke oke. tapi memang betol tu sikap aku dari dulu. yg aku ase sampai bile2 pon tak kan berubah. wohoh. tuh introduction sajep. hahakss. :P emmm. si putih hitam. cerita itu. cerita kita. sampai la turn kamu untuk dapat adiah dari kawan kamu yg suke bagik adiah ini. huhu. tapiiii. nak ke dia adiah dari aku. sedangkan tu yg aku nak buat setiap kalik befday die. tapi time tu. year by year aku takde untuk die as kawan tuh. =.=' ya. i mintak maaf oke. n now. this year i can give u present. owh? takottt. sumpah takot. tapi sebab kate2 yg aku cakap tadikla kuatkan aku untuk bertanye.. heeee. "buat bnde bia iklas. jgn harapkan balasan". oke. aku tanye. n aku dapat feedback dari die. nak tawu? time tu aku bace 2 3 kalik pe yg die tules. erhhh. apesal pulakkkk? aku tak pecaye oke. tak pecaye. =.=' oke. conteneu. die warning aku jgn bagik bende mahal. kalo tak die pulangkan balek. owh. owh. aku tawu pe reason die cakap camtuh. :D ermmm. aku pk ape jek yg tk mahal tpi sangat mahal nilainye. aku te pk. *handmade. orang cakap. even zaman da maju macam mane pon. handmade sangat superb harge die. contoh. writing. dah jadik 1 teknik psychology dalam sesi luah pe yg tak puas hati dalam relationship. tak kirela relationship ape. ibu ngan anak. suami isteri. kengkawan. siyes beb. tuh the best tools oke. sile buat kalo nak twu kesan nye. n aku pon penah buat dewww. before PMR. tules surat kat abah. hahaha. malu oke. korang sume da tawu. weeeee. bukan ape. juz wanna share. lepas dari tu abah dah jadik abah yg superb. not means before tuh tak superb. atleast aku yakin dah lepas tuh dengan apa yang aku dah buat. :) eh??larik topikkk. takpe iklan. but stil under the same part. heee. :) handmade. pe yang aku bole buat. card? aku superb bab buat card yg cechomel. heee. perasan seyhhh. sile lempang azie lelaju plizz, hahaha. so.? aku buat card lah utk die. simple but nice for me. :) tak ya kuwa duet. tak mahal tapi stil ade valeu die. betol tak.? kan.? so. stil ikot warning itu. hee. then for me its not enough. yekla. azie. suke bagik adiah.. heee. oke. ak tak tawu nak kasik ape. sebab bende yang aku nak bagik snanye aku tak jumpe kat sini. sangat ralat. =.=' takpe nex year ade lagik. heeee. then aku terfikir bab handmade lagik.. ahaaa. why not aku buat kek.?? nak beli bole jep. tapi die taknak yg mahal kn. haha. so. aku decide buat kek. alaaa. resepi?? taknak carik kat intenet. takot dah tak sempat nak buat yg vouge2. yeeehaaaaa. sahur semalam aku cakap kat mummy nak bagik kek kat die tuu. mummy yg sememangnye sporting morting trademarknye cakap kat aku buatlah kek coklat yang kakak buat aritu. ahaaaa. tengs mummyyyy. dandan time tu jugak aku mesej kakak aku. padahal pagi2 bute tuh. g kaco kakak aku pulak. hehe. sorry kakak. exited tetibe. sebab mummy pon exited. alooo. betol. sebab mummy yg exited. hahaha. :P
then pagi tuhhh awal gilewwww bangon. padahal pagi tu tido kol7. bangon balek pukol10. yeklaaa. mall da bukak. senget gilewww. dandan time tuh la kan exited nak g beli bahannn. ahaaa. kakak suda mesej pagi tu resepinyeeee. heeee. wogeyhhh. ready nak carik bahan2 nyeee. heee. oke da sampai kat mall. round punye rounddd. aku tenampak something. ermm. ak ase cam nak buat tu as adiah. memanglah tak mahal. tapi box die cantek. the gold one. huhuhu. simple but nice. tu yg mahal tu. hehehe. then aku tewos jep amekkkkkk. weee. da bli bahan2 kek. yeayyyy. sampai uma jep aku balut dulu yg adiah tuh. n mummy da bisingggg. buat kek duluuuuu. heeeee. biasela aku degillll. hehehe. da seap balut baru aku g dapur. mummy da ready evrythinggg. fuyoooo. mummy?? gile exitedd... kan betol aku cakap mummy yg exited. hahaha. okeee. proces buat kek bejalan. sampaila da seap. aku teruja gile koett.. sebab 1st cake dalam idop buat kasik orang. means kawan. heeee. kelaka. bile da seap aku text dia. tapi no respon. owh. aku juz pk positif. aku tunggu reply dari die. sampai;a aku tertido depan kek tu oke.. nasebla adek aku tak rakam ke hape... malu dowhhhh. lebeyh krg 2 jam jugakla. die mesej aku. yeeehaaaaa. :) die nak amek mende2 handmade aku tuh. hohohoho. *scene suda bemule. jantung aku laju gile. yg mummy n adek aku tak sesuda perli2 aku. alaaaaaa. aku biase koet camtuh. bahaha. tipu. tipu. :D hurmmm. around 20minute aku pegi tempat yang die nak amek tuh. owh ya Tuhan. macam 10 tahun yg dulu dtg balek.... =.=' dulu aku bagik adiah jugak. ape eh.? 10 tahun yg lepas.. ahaaa. aku ase sape tangan dengan perfume koet. owhh. kuatkan aku. =.=' okeeeeeeee. aku da bagik adiah2 tuuuuu. befday die nexweek. but die takde kat sini nexweek. so aku bagikla sekarang. memang awal gilew.. hehe. tak kesahla. yang penting aku puas untuk tahun2 yg aku tak dapat buat. fuhhhhhhhhhhhhhhh. panjang punye ceriterenyeeee. ya. 1 babak bertambah dalam cerita itu. 10 tahun suda cerita itu. ^^, aku sendirik tak sangke la weyh. sangat2 tak sangka. banyak yg aku lalui. banyak jugak yang aku dah belajar dari sume tuh. siyessss. about relationship. about sabar. about *IKLAS. aiskkk. sume bende.  aku tawu nak hepy tu kene lalui macam2. n aku terime jep sume tuh. even aku tawu kadang2 hepy tuh jugak terlalu bernilai untuk di grab seeratnye. aku takot dengan kesedihan akan datang. so. aku mesti buat sume bende yang aku rase hepy without harapkan balasan. hohoho. azie2. tak berubah jugak. =.=' aku akn buat sume bende yang aku rase aku hepy. even bende tu orang laen tak rase. aku tak harapkan sesape untuk menghargai n terime aku. cukop aku yang buat diorg rase dihargai n diterima. sebab aku tawu camne ase dihina. ditolak. dibenci. aiskk. kalo aku cite ape yang aku buat kat sume orang mesti orang cakap aku ni bodoh. tapi tu dah jadik sebahagian kepuasan aku. untuk buat orang laen hepy. itu adelah azie. :) aku tak tawu da pe yg aku taep panjang nak mampos niiiiiii. sumpah entry paleng panjang pernah aku taep. weee. aku bukan saje2 untuk share mende2 yang kat atas tuh. tapi niat aku 1 nak korang amek sudut positifsume bende. baek dari segi relationship. pemikiran. tindak tanduk. sume2 lah. amek yang positif saje oke. dalam idop nii memang akan macam tu. sometime, something happen langsung kite tak espect bende tu. tapiii. ingat cuma satu. Tuhan tawu ape yang terbaek utk hamba Dia. so. buat ape nak marah kalo diuji? tapi bersyukurlah. yakin dengan ketentuan Dia. macam aku nii. 10 tahun cerita itu. macam2 babak. betol. ade sedeyh. ade marah. ade hepy. ade sume2 lah. tapi tu juz cerita itu. biakan ia follow dengan cerita itu. syukur aku punya rasa sabar. :) n sabar itu ganjarannya indah. bersabarlah kengkawan. :) dalam idop ni hope keihlasan sentiase dalam diri aku. terima kasih ya Allah atas ceritere hari ini. yang aku ase aku takkan dapat patah balek. juz tambah babak dalam cerita itu. dan aku tersenyom puas dengan cerita itu. ending dia? owh. relationship takkan pernah ade ending die. so.? bialah cerita tu berbicare sndirik. heee. bole ke? bole.. gunekan saje senjata doa. insyaAllah dipermudahkan semuanye. untuk si putih hitam. :

  "there is nothing I can give you on the day of ur birth, but I hope something you will give me .. the good relationship that will last. 
may Allah bless ur life and put some joy along your path ." 

wohoho. naty bebetolnye date befday u. i wish again oke. haha. gile tamak. :P yekla ganti untuk year2 yang tak dapat an. 2jam jugak aku taep niiii. wohoooo. panjang baiiiii. weee. atoiii. malam ni sejukk bangattt. ujan koet. so.. tito besh. besh. hohohoh. undur diri dulu yepppp. ahaaa. ingat pesan aku tadik weyhhhh. ikhlas dalam ape jek yang korang nak buat. balasan ape? tak paya pk. tu sume bia Tuhan yang buat oke. tugas kamu n kamu. juz gunekan senjata doa okenggggg?? wahhhhh. huhu..permisi dulu yaaaa. taaaaaaa.




p/s : moga kamu sume tawu "the language of friendship is not words but meanings". renung2kan dan selamat malam. :D






No comments:

Post a Comment